2012. június 14., csütörtök

SAD 6. - Kávét vagy teát? - Karamellás-kávés tortácskák

Fentről

A 6. SAD háziasszonya Mandulasarok volt. Mielőtt elkezdtem volna bármin is gondolkozni, megnéztem a blogját. Macaron ügyben már jártam nála, nem is keveset, de a többi bejegyzést még nem olvastam. Hát... mint ne mondjak, kicsit leesett az állam... Nagyon durván profi a csaj... :D Legalábbis szerintem! Hezitáltam is, hogy részt vegyek-e vagy sem. Aztán győzött a gasztro-szenvedély, igaz, az utolsó pillanatban, de elküldtem a kávés tortácskáimat! :)

Karamellás-kávés tortácskák

Egészben


Hozzávalók

Piskóta:
  • 2 tojás
  • 2 ek cukor
  • 2 ek liszt

Mousse:
  • 2 dl habtejszín
  • 4 ek porcukor
  • 15 dkg mascarpone
  • 1 zacskó 3in1 nescafé
  • 4 ek karamellszósz

Díszítéshez:
  • 15 db babapiskóta
  • pár szem kávébab
  • 2 m szaténszalag

Oldalról

Elkészítés
  1. 1.       Piskótát készítünk a szokásos módon, felverjük a fehérjét, hozzá a cukor, majd a tojássárgája, végül beleforgatjuk a lisztet. Sütőpapíros tepsire simítjuk, és 175 fokon aranybarnára sütjük, kb. 5 perc. Ha kihűlt, egy pohárral 5 korongot, és 10 kisebb, pogácsa méretű korongot szaggatunk ki belőle.
  2. 2.       A krémhez a tejszínt felverjük a porcukorral, hozzákeverjük a mascarpone-t és a kávét, majd a karamellszószt.
  3. 3.       A babapiskótákat félbevágjuk, majd összeállítjuk a tortácskákat.
  4. 4.       A nagy korongokra teszünk egy teáskanál krémet, elkenjük majdnem a széléig, majd ráállítunk 6 fél babapiskótát. Összekötjük a szalaggal, hogy jól tartson. Jön bele még egy kanál krém, majd egy kisebb korong, egy kanál krém, második kis korong, majd a tetejéig krém. Ezt megismételjük az összes tortácskával. A tetejükre 2-2 szem kávébabot helyezünk, majd fogyasztásig hűtőbe tesszük. 
Belülről


2 megjegyzés: